Kurssilista
 
 
Kurssi
Sosiaalinen media työvälineenä
Esittely Koulutuskokonaisuus muodostuu Sosiaalisen media työvälineenä -koulutuspäivästä ja neljästä eri välineeseen keskittyvästä työpajasta.

SOSIAALINEN MEDIA TYÖVÄLINEENÄ
1 päivä klo 9-16.00

Koulutuspäivän tavoitteena on antaa yleiskatsaus sosiaalisen median tuomasta muutoksesta.

Ikkuna auki someen ja sosiaalisen median maailma tutuksi

• Missä suomalaiset viettävät aikaansa somessa?
• Mitä tarkoittaa sosiaalisen median ja digitalisaation vallankumous?
• Mitä tarkoittaa sisältömarkkinointi, työntekijä- tai asiantuntijalähettilyys?
• Mitä merkitystä ihmisten auttamisella ja viihdyttämisellä on somessa?
• Esimerkkejä palveluiden työkäytöstä: esimerkiksi Facebook, Instagram ja Twitter ja pieni raapaisu livevideoihin (Snapchat, Facebook LIVE ja Instagram Stories)

Miksi blogi kiinnostaa?
• Olisiko blogi meidän ja minun työkaluni?
• Bloggaamisen perusteet, suosittujen blogien salaisuus, sisällöt, visuaalisuus ja keskustelu.

Tavoitteista liikkeelle
• Mikä on organisaationi/työni tavoite? Miten sosiaalisella medialla voi edistää näitä?
• Missä meille ja minun työni kannalta tärkeät ihmiset ovat? Tutkitaan ja mennään mukaan.

Sisältö ratkaisee somessa
• Millaisin sisällöin avaat keskustelun?
• Miten tiivistät ammattilaisuutesi?

PUOLEN PÄIVÄN TYÖPAJAT (2 x puolipäivää)

TWITTER

Twitter on paras kanava tavoittaa päättäjät Suomessa, oppia uusia asioita tai keskustella melkein mistä tahansa itse haluaa. Siellä tapaa uusia ihmisiä ja oppii kirjoittamaan 140 merkin mittaisia tekstejä.

FACEBOOK

Facebook on somen kingi. Se porskuttaa vuodesta toiseen suosituimpana somekanavana. Mihin perustuu Facebookin suosio, teho ja imu. Koskaan ei ole liian myöhäistä oppia somettamaan Facebookissa.

INSTAGRAM

Mobiilisovellus Instagram toimii älypuhelimissa ja siitä on tullut suosittu palvelu jossa ihmiset kertovat arjestaan kuvia – myös organisaatioiden viestintäkanavana Instagram kasvattaa suosiotaan.

BLOGGAAMINEN JA BLOGIT

Blogeista on tullut olennainen osa organisaatioiden nettisivujen sisältöjä ja blogien kiinnostavuus perustuu ihmisen ääneen, mielipiteeseen ja kasvoihin. Blogit houkuttelevat lukijoita ja tutustujia nettisivuille ja ovat luetuimpia sisältöjä sekä toimivat hyvänä sisältönä some-jakamiseen.

Liite
 
 = Ilmoittautuneiden lukumäärä
 
2018 Syyskuu
13.09.2018-13.09.2018  Sosiaalinen media työvälineenä: Twitter, SAK:n Kehittämiskeskus, Helsinki  0  
2018 Lokakuu
11.10.2018-11.10.2018  Sosiaalinen media työvälineenä: Instagram, SAK:n Kehittämiskeskus, Helsinki  0  
 
 Kurssilista